Om mig

fredag den 31. august 2007

Jeg er forelsket.......

Og det har jeg faktisk været længe..... Hvis I viste hvor mange gange og hvor længe, meget længe, jeg har kigget på Noro garn på nettet - Uha, det garn ville jeg bare gerne prøve. Men miss Madsen kan i ganske få tilfælde blive ramt af fornuft. Og sådan har det været med Noro garnet. Giverr da ikke 50,- i forsendelse for at prøve 2 nøgler af noget man ikke ved hvad er!

Så i dag måtte jeg en tur om "Tante Grøn" i Odense, for at købe lidt godter. Og som altid var der masser af nye og spændende varer på hylderne, bla nogle forskellige strikkekataloger, hvoraf det ene var fra Noro.

Ih, måske var de begyndt at forhandle Noro garn!

Jeg spurgte til det, og fik det friske svar fra en af søstrene: at det havde de da haft på hylderne de sidste 3 - 4 år!

Tænker: det er s.. da utroligt, nu er jeg igennem mange år kommet i "Tante Grøn" minimum 1 gang om måneden, for at snuse og handle - og så lægger jeg ikke engang rigtig mærke til hvad det er de har på hylderne!

Jeg har strikket et par omgange på en halsdims - og jeg er allerede vildt forelsket, i det helt fantastiske farvespil der er i "Kureyon" garnet.

Det ender med at jeg må lade mig ruinere med at strikke en trøje eller lign i "Noro". Også fordi garntykkelsen lige passer til en slapstrikker som mig!

Den lyserøde slåom, hører så absolut til et UFO projekt. Den har været færdig i et ½ år, hvor den bare lige manglede, at få syet en hægte og en knap i halsen. Og det havde jeg besluttet den skulle have i dag, inden jeg startede på noget nyt. Og nu er det gjort!

Jeg skal da være mere en heldig, hvis den kære lille "bedstenæse" ikke er vokset ud af slåommen, som faktisk var tænkt som afløser for den røde i uld hun fik sidste vinter.

Dejligt ordsprog, det med, at det er tanken der tæller!

Var på min lille tur også forbi min dejlige barndomsveninde - hende og mig, mødes gerne en eller flere gange på en uge til en kop kaffe: Vi har kendt hinanden (altid) fra jeg var ca 4 år, så når vi snakker kræver det ikke så mange forklaringer, vi kender hinanden og hinandens familier, som var det vores egne.

Hun vil for mig, altid være noget ganske særligt og hende vil jeg pleje og passe, som den sjældne skat hun er for mig!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

tante grøn, dejlig butik,ærgerligt at den ligger i Odense(ja ikke for fynboer selvfølgelig)..
Veninder hvor man kender hinanden godt, er bare guld værd, og man skal passe på hinanden.

Tina sagde ...

Åhh jeg eeelsker også bare udseendet af Noro garnet ;) jeg har heller aldrig rørt ved det!!
Een eller anden dag må jeg bare prøve det... om det så skal være til et lillebitte stykke et eller andet ;)

SLAPSTRIKKER? :):):) Den har jeg ikke hørt før.. men tro rdet er een som mig!! Haha!

Faster´s corner sagde ...

Anne, Ja Tante Grøn er så absolut en af de bedste garnbutikker på fyn.

Tina, Noro garnet er lækkert at strikke i, men hold k... hvor det støver, lige så man får kriller m.m.
En slapstrikker, er en der er lidt løs i masken, altså ikke løs på tråden!;);)

God søndag!