Om mig

tirsdag den 14. august 2007

Gamle klude.....

Eller nærmere gammelt sengetøj, er i dag blevet forvandlet til strimler. Købte for ca 1 år siden et rundt kludetæppe, som jeg har liggende i soveværelset. Det er lavet af gammelt sengelinned og er utroligt blødt og lækkert at gå på.
Tænkte, at sådan et måtte jeg også prøve at lave, og i dag kom jeg så endelig i gang, med det frasorterede gamle og farvestrålende sengetøj.

Tog sengetøjet med på terrassen - og det var godt jeg gjorde det, for hold da op hvor det sviner. At arbejde med det kludetæppe, er simpelhen henlagt under kategorien havearbejde og vil derfor blive udført, på dage med temperaturer over 20 grader! Så efter vejrmeldingen bliver det vist ikke til mere de næste dage.

Har lavet en cirkel på str med en god grydelap af det farveskiftende og har besluttet at den lyseblå bliver udskiftet med et gammelt lagen i lys syren!

I aften har jeg strikket på min "rødbedesalat" og mangler kun et par omgange på halskanten. Var bare nød til at forlade stuen lidt, da der er en udsendelse om plastikoperationer - og undskyld mig, jeg er godt nok ikke guds gave til skønhedsindustrien, men hvordan f..... kan man være så lidt tilfreds med sig selv, at man kan holde ud at leve i et kunstigt hylster!

3 kommentarer:

Jane sagde ...

God ide med et kludetæppe af det gamle sengetøj. Måske det var noget man skulle prøve engang.
Kh Jane

Mette H. sagde ...

Hej - denne blog har jeg da ikke set før. Den er hermed bloglinet. Dette vil jeg da ikke gå glip af. God ide med at hækle tæppe af de gamle klude. Det kan jeg huske fra min barndom. Måske skulle jeg også prøve. Hvilken str. hæklenål bruger du ?

Kh. Mette

Faster´s corner sagde ...

Det er ok at hækle, når først man har fået lavet et par omgange, men ret hårdt for hænderne!
Jeg vil anbefale en hæklenål nr 9 og så strimler på 1 max 1½ cm. Jeg river strimlerne hele vejen rundt på stykket - resultatet ville blive pænere hvis de blev klippet, men det vil tage meget længere tid.
Hilsner fra Krista.