Om mig

onsdag den 15. august 2007

Det rykker....

For jeg har i formiddag endelig fået "rødbeden" gjort færdig. Str. og pasform er fin - men farven er altså ikke lige køn alle steder, kan godt virke lidt grumset.
Modellen er inspireret af modellen 101-4, en tunika med bølgemønster i "bomull-lin fra http://garnstudio.com. Min er strikket i en rødstribet fra http://bendix.dk og en tråd vinrød Lucca fino fra http://garn.dk.

Der er noget med mig og opskrifter - tror aldrig, jeg har prøvet at strikke eller hækle noget, uden at jeg laver om på længde, maskeantal, og om ikke andet så garnvalg og pindestørrelser.

Måske det hænger sammen med, at jeg er lidt løs i maskerne og derfor aldrig kan finde den helt rigtige strikkefasthed. Faktisk ret trels, for det afholder mig jo også fra at strikke de der lækre trøjer på pinde 3, for med min løse hånd ender jeg jo på pinde str l... - og så er det da først, de ufærdige ting kommer til at hobe sig op min strikkekurv.

Lige nu rykker det i mig, nok nærmest, som når en narkoman er på jagt efter sit næste fiks! Jeg bliver rastløs! Har lyst til at starte bilen og køre til Assens og se om de har nogle lækre sager i Storms galleri. Men jeg har jo planlagt en tur til Odense, med min mor i morgen, og der kommer jeg helt sikkert en tur om "Tante Grøn".

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg vil ha på pindene, jo først skal jeg prøve at lave et af de der giraf-tørklæder, som alle strikker lige nu. Og helt ærligt, det er da et projekt, hvor jeg så absolut har et par nøgler på lageret der kan bruges.

Det var ellers planlagt at dagen i dag, skulle bruges på et par små hængepartier. Bla med et stykke under vinduet der skal pudses, lidt fodpanel under radiator og lign der mangler et par strøg med penslen. Men helt ærligt, om få dage er det 2 år siden vi flyttede ind, så ka det ikke bare være ligegyldigt om det bliver i dag eller om 1 uge, jeg har jo ferie!

Derfor har jeg besluttet at eftermiddagen skal bruges i sofahjørnet med "Undtagelsen" af Christian Jungersen på cd-afspilleren, mens jeg strikker på "giraffen".

Kan varmt anbefale at låne gode lybøger på biblioteket. Jeg har en halv time hver vej til og fra arbejde - alternativet er at jeg høre radio, nu hører jeg for det meste på en lydbog og det er faktisk blevet til nogle stykker det sidste halve år. Bøger som jeg garanteret ikke havde nået af få læst!

Ingen kommentarer: