Om mig

mandag den 13. august 2007

Som så mange......

Har jeg været i kiosken klokken meget tidligt! Så tidligt, at jeg var der sammen med dem der er nød til at ha et par af de stærke, for overhovedet at komme igang med dagen! På vejen hjem et smut om bageren, for at få lidt brød, det der skal til, for at jeg kan få min dag igang.
Må sige, at det er en af de flotteste og mest inspirerende strikkebøger jeg gennem årene har købt med et ugeblad - og der er flere modeller, som jeg ku ha lyst til at strikke. Bla den norske trøje på side 30 eller den med hæklede kanter på side 38.

Min mellemste næse, har spurgt om faster giver te, hvis hun cykler en omvej på 20 km hjem fra pædagog jobbet! Det er bare superhyggeligt, sådan her på min første feriedag alene, at skulle hygge med næsen og høre om, hvad hun og kæresten har oplevet på deres netop afsluttede tur til Thailand.

Måske kommer hun, fordi jeg skal hjælpe hende igang med at hækle. Jeg gav hende i fødselsdagsgave bla ovenstående supergode hæklebog af Erika Knight, "lær at hækle, 20 ting til boligen". En bog jeg købte på bud, til den nette sum af 30 - 40 kr. Og den er guld værd, hvis man er nybegynder eller mangler en anvisning, på f.eks hvor mange masker man tager ud pr omgang når man hækler runde ting, eller inspiration til tæpper, måske uden bølger!

Her har det netop regnet, og det hele er lidt gråt og trist - skal lige ha arrangeret lidt frokost, og så er der klar, til en rigtig hyggeeftermiddag i fasters sofahjørne!

5 kommentarer:

Jane sagde ...

Jeg skal da vist ha fat i Hendes Verden i dag. Elsker at kigge på strikkeopskrifter.
Hyg dig "næsen"
Kh Jane

hanneb sagde ...

Jeg skal da også i byen kan jeg se. Håber I rigtig må råhygge med alle jeres projekter.
Har du fået 'kål' på alle dine gule blomster:) Lidt pudsigt, men der er mange som ikke kan li' gule blomster, især efter påsketid, incl. mig selv.
Dit strikketøj ser spændende ud.
KH Hanne

Faster´s corner sagde ...

Der er blevet hygget med frokost i det grønne og efterfølgende, da der kom en lille byge, rykkede vi indenfor. Så godt placeret i sofahjørnet blev der fundet tykt bomuldsgarn og hæklenål frem - og jeg tror faktisk det lykkedes at få hendes lært at lave kæde-og fastmasker.
De gule blomster nyder det, så længe det varer!
Hilsner fra Krista.

Tina Olsen sagde ...

Ja, jeg har også fået købt bladet..og er også svært tilfreds med den, der er en hel del, jeg også bare må lave;-))
Hyggeligt med besøg af "næsen" -hi-hi du er tosset..
Jeg har fået hæklebogen er min svigermor, og jeg er enig med dig , den er go, til os nybegynder

HANNE sagde ...

Der er mange dejlige strikketimer i det hæfte....
Da jeg kom på arbejde, lå der et ekstra på mit bord...de har luret mig :)