Om mig

onsdag den 19. september 2007

Flettede fade....

Og meget ømme skuldre - Det er godt, at der er en massør der venter på mig! Ih, det bliver lækkert at blive gennemmasseret! Her er de flettede fade fra gårdsdagens kursus! Der er fade til brød, til frugt, til lys, eller måske arrangeret med en lille dekoration af sensommerens blomster. Jeg nød aftenen, fordi jeg elsker at arbejde med pilen, men jeg ved ikke helt, hvor vild jeg er med fadene. Måske har jeg det lidt som Palle sidste år, da jeg kom hjem med en, efter min mening meget flot adventskrans der var flettet i hasselris. Åh nej, sagde han, en adventskrans skal da være grøn og allerhelst af gran!

Fadene er lavet på et gammeldags tøndebånd fra smørkar, og de enkelte pilekviste er flettet med peddigrør

Nu glæder jeg mig bare til november, hvor vi skal lave ting til jul.

4 kommentarer:

Tina sagde ...

Neeeiii jeg elsker pileflet!! Jeg har altid drømt om at kunne flette! Min svaghed startede efter at jeg så en pige i pileflet, stå i en have. Hun var ca 1 meter høj og jeg var bare solgt :):)
Hvor er du god!!!

Anonym sagde ...

Eddie, ham jeg deler gælden med, sidder lige nu og fletter pil, og duften er bare så dejlig...
Dine fade er flotte, du ser hvad du skal bruge dem til hen ad vejen. Måske til brød ,blomster ja eller noget helt andet.
Nogle gange er det også bare processen der er vigtigst.
Hvor er dine pil i øvrigt flot ensartede i størrelsen.

Mette H. sagde ...

De er da flotte. Jeg elsker duften af pil.

Faster´s corner sagde ...

Ja pil er et lækkert materiale og jeg er også vild med duften. Vær ikke i tvivl jeg er ovenud tilfreds med resultatet af det jeg flettede i går!
Personligt er jeg bare mest til at flettet pil, skal være udendørs, altså lige bortset fra kurve og lign.
Jeg så ved Kreative dage, stole der var flettet i pil - har aftalt med Jette, at vist jeg møder op til et weekendkursus efter jul og har jernstativet med, så kan jeg sagtens flette dem......og de er altså bare for FEDE....også at sidde i!
Krista.