Om mig

søndag den 2. marts 2008

Kan ikke få nok.......

Og kan ikke leve uden blomster......................... Måske nogen har opdaget, at jeg elsker blomster, som så mange andre i blogverdenen! Især er jeg helt vild med flere af de arter fra dengang mormor var ung. Må indrømme at det grænser til, at jeg er samler! Af favoritter kan nævnes: bonderoser, havehortensier, gammeldags duftende roser, hosta, lavendler......... Jeg kan ikke fordrage løgvækster i min have......jo i denne tid, hvor de står med deres strålende blomsterhoveder og nikker i den kolde vinter.........men om foråret og sommeren, hader jeg løgvæksternes grimme visne blade. De sidste år har jeg arbejdet for løgvæksternes udryddelse, men jo flere jeg graver op, jo flere og jo mere spredt står de på hele matriklen. Det er noget helt andet med hyacinter.......... Dem elsker jeg! Har spande af hyacintløg, vel og mærke nede i skuret, for jeg har heller ikke i år, nået at få dem sat i de helt rigtige potter, hvor de bare skal stå året rundt.......bruger dem først inde i potter, fordi jeg elsker alle deres skønne dufte og smukke farver, som spænder fra den sarteste hvide til den dybeste blå eller lilla. Jeg har grønne fingre, også af uddannelse.........og det er så absolut ikke endbetydende med at jeg har den perfekte have. Min have er mit frirum og nogle af mine drømmes paradis........den skal være til lyst og ej til plage!

1 kommentar:

Jette sagde ...

Ohh , hyacinter er også mine ynglings forårsblomster, ja lige fra november begynder jeg at købe dem, og efterhånden er haven fuld af dem. Jeg regner med at tage til Vissenbjerg om lørdagen, men kan sagtens vente til søndag hvis det passer dig bedre, så kan vi da mødes der?