Om mig

lørdag den 8. marts 2008

Lever i en osteklokke........

I dag er en af de dage, hvor jeg har allermest lyst til at gemme mig væk! Og det gør jeg også, for jeg har i eftermiddag haft sendt kæresten min med unger til Stumpemarked i Fredericia, for bare at være mig selv. Jeg har haft brug for at være alene med mine tanker for at kunne forholde mig til at alt det der er sket de sidste dage....... Min mor har været meget syg de seneste uger, hvor hun skiftevis har været indlagt og været hjemme på orlov. De er nu færdige med deres undersøgelser og lægernes dom er følgende: Min elskede mor har kræft i bugspytkirtlen og i tolvfingertarmen. Jeg hader den f........ kræft, hvorfor skal den blive ved med at gribe ind i min families liv, når vi ellers altid har været forskånet................. Vi er dog så heldige, at lægerne har tilbudt hende en operation, så der er håb forude. Men det er desværre en meget stor og kompliceret operation, som kræver at min mor i forhold til sin alder skal være i god fysisk form. Hun er indstillet til operation den 1. april, så de næste 3 uger skal hun nurses i stor stil, så hun forhåbentlig kan nå at tage nogle af de 10 kilo på, hun har tabt den sidste måned. Og så skal hendes blodprocent også op på normalt niveau, evt ved brug af blodtilførsel.

Heldigvis har mor til trods for de hårde odds, et lyst syn på fremtiden og hun ser en kommende operation som, at få en ekstra chance til livet!

Hendes største ønske de sidste uger har været at hun måtte få lov at komme hjem til hendes 75 års fødselsdag i går.

Og det gjorde hun heldigvis, så vi fik travlt med at få arrangeret en lille fest for hende.

Alt blev bestilt og indkøbt fredag formiddag og hun fik en rigtig hyggelig og rar dag, hvor det strømmede ind med de sødeste hilsner og de smukkeste buketter, inden vi 15 nærmeste samledes til en skøn middag og nogle rigtige hyggelige timer i går aftes.

Det hele er bare gået så stærkt de sidste uger, at jeg slet ikke har kunnet forholde mig til det, så i dag, har bare været sådan "en tude hænge med hovedet dag". Og jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på, at jeg har et træk på 4 lange og hårde arbejdsdage fra i morgen tidlig.....må vist heller forsøge at få mine vagter byttet rundt, så jeg får et "skånejob" hvor jeg ikke behøver at forholde mig til alle andres i mine øjne ubetydelige problemer.

Jeg har været i gemmerne og finde hel og halvfærdige baby/barnevognstæpper frem, for min gamle søde nabopige fik en lille søn i sidste weekend.

Mon Malte er til grønt eller måske hellere petroliumsfarvet? ......det grønne er færdigt og det petroliumsfarvede, mente jeg kun manglede at blive syet sammen og få hæklet kant! men jeg blev klogere, for da jeg lagde det op, manglede der 2 firkanter! Og jeg kom i tanke om min veninde Karen, der havde slået hul på sine elskede bukser og defor fik 2 lapper af mine!

Der er nu hæklet 2 nye lapper i den helt rigtige farve, så nu mangler der bare sammensyning og tungekant, men det petroliumsfarvede garn jeg har af samme mærke, er af en nyere parti, så farven er meget mere grønlig.......Måske det ender med tungekant i lyseblå og brun, eller ????.

4 kommentarer:

Jane sagde ...

Åhh Krista, jeg føler sådan med dig lige nu. Jeg ved præcis hvordan du har det. Fik selv at vide i tirsdag at min mors kræftsygdom (lymfekræft) er blusset op igen, efter 1½ år i dvale og muligvis har det bredt sig til lungerne, øv.
Håber I får din mor lidt op i vægt inden den store operation. åhh hvor er det synd at nogen skal igennem noget. Men hvor er det godt at hun fik en god fødselsdag.
Held og lykke til jer alle.
Stort knus og tanker til jer
Jane

Tina sagde ...

Puhhhaa Krista, sikke en omgang! Jeg kan dog slet ikke sætte mig ind i hvordan det er at have den grimme sygdom inde på livet. Men jeg ved hvordan det er når dem vi holder af er syge og har brug for vores hjælp. Det er tilbagebetalingstid, for alle de år hvor de har sat plaster på vores knæ, trøstet og passet. :)

Men det er svært... og jeg håber du har nogen at dele med.

Sikke nogen skønne tæpper du har postet. jeg er da HELT vild med den med de grønne firkante!!! :)

Jette sagde ...

Håber for din mor, og kender godt at have en sådan god alenetudedag. Har skrevet til dig over privaten.
Dit tæppe har virkelig skønne farver og den lille skal nok blive glad for det...

Faster´s corner sagde ...

Tusind tak for Jeres tanker og søde hilsner....de varmer virkelig, og giver lidt ekstra energi når livet gør ondt.

Og jeg ved det jo godt, jeg er jo ikke den enste der har stået med en alvorligt syg nær slægtning...det har de fleste desværre, vi har bare været heldige i min familie og først skal til at djævles med det nu...

Krista.

Jette jeg læser din mail når jeg kommer hjem fra jobbet klokken alt for sent!