Om mig

lørdag den 22. marts 2008

Dejlige gaver....

Kan godt se det, når kæresten min siger: er det ikke bonderoser vi har på sofabordet? Jo, forårets bonderoser, med deres svulmende knopper og kronblade så fine som silkepapir i sarte pasteller. De er skønne, de Ranunkler og slet ikke så sarte og fine som de ser ud til! Ih, hvor havde jeg en dejlig dag i går..........Vi var 14 stk til en hyggelig og lækker brunch og en af de der gode saftige fynske kagekoner, som er brunsviger med marcipan og hele svineriet. Jeg fik gaver så flotte, og helt som jeg havde ønsket mig, med spinnings, dufte, creme, penge og 3 pilekurve, som er så store, at de med fordel kan bruges til at skjule endnu ikke færdige strikkeobjekter. Der var også et gavekort til tanterne......tænk engang, jeg kan da ellers nok finde ud af at bruge mine penge inde i den butik. Tror nærmest, min lille bil kan vejen derind lige så godt som til jobbet! På strikkefronten er jeg færdig med Tante Jannes poncho fra Kastanien. Der mangler bare lige lidt sammensyning og hæftning af ender. Jeg købte den på messen i Vissenbjerg sidste weekend. Lige nu er jeg ved at strikke en lille hue efter samme mønster, men i et andet garn, da jeg tror shetlandsulden er for krads for små pigeører. Og ellers forsøger jeg, at få mod nok til at gå i gang med et Islandsk sjal i en fin syrenfarvet shetlandsuld fra Isager. Må indrømme, at jeg tabte pusten, da jeg læste opskriften og så, at jeg skulle starte med at slå 430 masker op og efterfølgende kiggede på mønsterrapporten, som ser udtydelig ud, fordi den er håndskrevet. Men jeg vil se om jeg ikke får mod til at gå i gang med projektet i aften..........uha, kan allerede mærke mit temperament koge, når jeg laver en lille simpel men garanteret fatal fejl på den 10énde pind. Sønnen af kæresten min, har i dag lavet den flotteste snemand, hvor han på det nærmeste har støvsuget græsplænen, for at få sne nok til en lille, men utrolig sød og egen snemand.... Den minder mest af alt om de der Bjørn Windblad tingester fra 70érne, hvor man satte en potte med husfred i toppen!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tillykke med dagen Krista, sikke søde ringe du har fået. Kærestens søn ligner en rigtig lille guttermand :-)

Jette sagde ...

Sikke flotte blomster og gaver du har fået, og hvor er du hurtig til at få strikket. Håber du havde en rigtig god fødselsdag og er klar til en ny omgang arbejde imorgen...

sidsel sagde ...

jeg har forsøgt at finde en opskrift på et rundt kludetæppe....har ledt maaaange steder. På nettet er det eneste jeg kan find dig, selvom at det er meget længe siden du har beskrevet det.Er det mon muligt at du kan eller vil hjælpe mig? om ikke andet så med et billede af det du selv har lavet :-)
kh sidsel

Faster´s corner sagde ...

Ja, det var en fantastisk god fødselsdag jeg havde... Kærestens søn er så absolut en guttermand og vi har haft en fantastisk dejlig påskeferie med ham.

Sidsel, send din mailadresse til mig, så skal jeg nok skrive en vejledning til dig, om hvordan man hækler runde ting...

KH Krista..

Tina Olsen sagde ...

Hovsa.. hvad nu?? - er det nu dig der skal udsendes en efterlysning efter??
(jeg af alle kan godt sætte mig ind i det der med ikke lige nå det med blogén) - men jeg vil nu have det bedst hvis jeg snart høre fra dig;-)))
Knuser

Anonym sagde ...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sagde ...

l?rt en masse