Om mig

fredag den 29. februar 2008

Så er jeg klar......

Sofaen har fået ny og ren overfrakke, der er tørret af, støvsuget og gulvene har fået en overhaling med skrubben! Så nu håber jeg, kæresten min bliver glad, når jeg har taget den nederste del af hytten i hans uge! Nu er jeg klar til at flyde ud og holde weekend....... Faktisk skiftes vi til at have den ugentlige rengøring Selvfølgelig en ordning der er blevet indført på min opfordring. I kender det sikkert godt, det der med grænsen for, hvornår det trænger, og hvordan det skal gøres er meget forskellig fra os til vores mænd/kærester. Kæresten min har det sådan, at hvis der er støvsuget og ryddet til side, så er det lig med rent! Sådan er det ikke for mig! Tror vi begge trives ganske godt med at have hver sin uge, for så er der ingen grund til skænderier pga manglende huslig indsats.

Den seneste uge har været ret turbulent, for vi ved endnu ikke helt, hvad min mor fejler! Kun at det ikke er en medicinregulering, som vi havde håbet.

Vi ved, at hun har noget cellevækst, som har bevirket at galden ikke har kunnet passere. Der er ikke kommet svar på celleprøverne, så vi ved endnu ikke om de er ond- eller godartede. Hvordan f...... kan noget vækst der ikke skal være der og som der ikke er plads til, være godartet!

Hun har efter meget besvær, fået lagt et midlertidigt dræn, så galden bliver ledt ud i tarmen. Så hun er endelig begyndt at spise lidt igen. Og hun har fået lov at komme hjem på orlov til hun skal til eko-scanning på onsdag. Herefter de tager beslutning til om de kan opererer hende.

Hold k..., hvor er livet uretfærdigt. De afleverede nøglerne til mit barndomshjem dagen efter hun blev indlagt. Og de skulle nu endelig til at nyde deres nye hjem og de økonomiske midler de havde fået til rejser og lign.

Også lidt pudsigt med hendes kikkertoperation, den blev foretaget på 40 års dagen for, da hun fik fjernet sit underliv. Og hun har ikke været indlagt i mellemtiden! Nu har hun bare et ønske, og det er at hun får lov at komme hjem til sin 75 års fødselsdag på næste fredag. Hun kom nemlig ikke hjem til sin fødselsdag sidste gang pga betændelse.

Jeg får kun lavet ganske lidt håndarbejde i disse dage. Og det jeg laver er selvforkælelse, synes jo det er så synd for os alle sammen, så om ikke andet, så skal mit strikketøj være godt.

Jeg har på Ravelry kigget på tusindvis af tørklæder og især dem der er strikket i Noro garn tiltrækker mig. Så mit selvforkælende strikketøj er et tørklæde strikket i Noro silk garden nr 84 og mønsteret er havskum..........apropos, at jeg selv og mine dage er som et oprørt hav.

5 kommentarer:

Jette sagde ...

Nej, det er ikke sjovt når vores kære forældre bliver syge, min mor døde for 1½ år siden og nu er min far syg, synes det er så uretfærdigt at de ikke får lov at nyde deres 3. alder uden den forbandede sygdom skal ødelægge dem langsomt men sikkert. Og som tilskuer er det utroligt hårdt at opleve og ikke kan gøre noget..
Skøn din sofa er blevet og Norogarnet må jeg også afprøve en dag. Tænker på dig, håber hun kommer hjem til sin fødselsdag...

Jette sagde ...

Glemte lige at skrive at selvfølgelig kan vi ses i Vissenbjerg, men ok for mig hvis du ikke lige har lyst og ro til det.

Anonym sagde ...

Sikke en redelighed..det er ikke rart når ens nærmeste er syge..især lyder det ikke så rart det I står i lige nu...Rigtig god bedring til din mor. Og du, passer godt på dig selv..

Faster´s corner sagde ...

Tak for Jeres søde og gode tanker.

Hun er hjemme på orlov og nu virker det dræn de har sat i, så hun kan spise lidt igen og hun ser langt friskere ud. Men hvad ugen den næste uge kan bringe, det vil jeg ikke tænke på.

Jette, hvis ikke her, så kan vi sagtens mødes i Vissenbjerg.

Tak fra Krista.

Tina Olsen sagde ...

Nej da, Krista..havd er det nu for noget rod!!! - stakkels din mor -ja og alle jer der står hende tæt...håber for jer at det trods alt er noget godartet( jeg sender positive tanker)og sagde du arbejds hest til mig????
Hvad med dig selv??
Du ligger da vist ikke på den lade side med alt den rengøring - og så er det slet ikke "din" uge;-))
håber du husker at nyde weekenden trods alt...knuser