Om mig

fredag den 8. februar 2008

Flipper klud......

Så er mit seneste tørklæde vasket og allerede i brug. Det er lækkert stort, vamset og varmt. Helt sikkert et tørklæde der ofte vil ryge om halsen.

Det er hæklet i 3 nøgler Noro Silk Garden, farve 87. Et farvenummer med knald på, det er helt sikkert!

Jeg har hæklet bedstemor firkanter, kantet dem med en petroliumsblå Silke Tweed fra Garnstudio og efterfølgende sluttet hele tørklædet af med en muslingebort.

Har også lige strikket et tørklæde efter Sifkas opskrift på spidser i Noro Kureyon. Det er dog strikket i brunlilla neuancer og er noget mere diskret at se på.

Faktisk passer det perfekt til min nyindkøbte forårsjakke og det hele kommer i brug når spidserne er blevet vasket.

Der skal være tørklæder til enhver dag - og nogen dage har jeg bare ikke lige lyst til at blive kigget for meget på.

Her slappes af....Palle er kørt til Århus efter ungerne og jeg nyder nogle timer med strikketøj og bloggen.

Katie Melua / Pictures kører på cdén. Hun kan virkelig anbefales, med hendes smukke og rolige stemme der bringer ro og tilfredhed i mit indre.

Ellers ser jeg frem til endnu en hyggelig weekend, hvor jeg bla har påtaget mig at arrangerer en brunch for min mindste næse, der i en alder af 13 år skal døbes på søndag.

Det største problem for min side af familien er, at nu er hun blevet så stor, så hun ikke kan blive døbt i den dåbskjole som alle vi andre er døbt i og som min far og hans søskende er døbt i. Den har været i brug siden år 1900 og alles navne og datoer er broderet i den med enten lyserød eller lyseblå tråd.

Næsens mor fik i sidste uge sin 4 kemobehandling, så hun har ikke det store overskud til at arrangerer sammenkomster og lign lige nu. Hvilket jeg sagtens kan forstå.

Så jeg havde tilbudt, at jeg gerne ville holde en lille brunch for hende her i huset efter dåben, men min storebror ville gerne, at det skulle være hjemme ved ham og så er det bare mig der står for det praktiske med maden.

Næsen havde ellers sagt, at der ikke var nogen der skulle vide, hvornår hun skulle døbes! Rart at hun ombestemte sig, så vi nu alle kan samles nogle timer for at fejre hende.

Og den store fest tar vi, når hun om et par måneder skal konfirmeres.

6 kommentarer:

Tina Olsen sagde ...

Så kom der gang i farverne...tror du savner forår og sommer...det ligner en hel blomster mark;-)
Jeg kom til at trække på smilebåndet da du skrev det med dåbskjolen..hi-hi, kunne lige se det for mig;-)) go weekend og dåb.

Anonym sagde ...

...og jeg tænkte kunne dåbskjolen ikke draperes rund om halsen eller noget...kan I dåbskjole eller ej, have nogle gode timer
flot tørklæde du har lavet

Jette sagde ...

Bare mega flotte farver det tæppe har, er helt misundelig... Griner over det med dåbskjolen..:o)))

Faster´s corner sagde ...

Ja, det med de skrappe farver, er nok fordi jeg længes efter sommerens komme. Og så det at der igen er gået total halsklud i den her på matriklen!

Ja nu er det lige før det med dåben og der er vist ingen tvivl, dåbskjolen må bevares til hun selv får børn engang.

Krista....

Jette sagde ...

Tak for kommentar , og ja du skulle komme en tur på badstuen, næste gang er det Anette Danielsen der kommer og det skal der nok være stor tilslutning til...

Anonym sagde ...

l?se hele blog, pretty good