Om mig

tirsdag den 5. februar 2008

Alt for længe.....

Da vi flyttede ind i huset her for ca 2½ år siden, skulle vi som så mange andre have udskiftet køkkenet. Vi bestilte vores drømmekøkken, eller måske nærmere mit drømmekøkken i rigtig god tid. Dagen før det skulle leveres her på bopælen, fandt vi ud af at køkkenfirmaet var gået konkurs! Til alt held havde vi ikke, som man ellers skal i de fleste køkkenfirmaer, betalt noget forskud. Jeg tænker at køkkenkonsulenten, både havde samvittighed og fornemmelse for, at vi måske aldrig ville opleve at få leveret køkkenet. Det var sur r.., for vi var flyttet ind og det gamle køkken var revet ned! Vi var heldigvis heldige, for vi fik en aftale med Svane køkkener, som kunne leverer et "look a like" køkken i løbet af få uger. Desværre havde de ikke nogen erstatning for den smarte emhættekasse, som vi jo for længst havde købt emfanget til! Palle slog straks problemet hen, for sådan en kasse kunne han sagtens lave. Og jeg må sige, at det kunne han......flot er den jo blevet! Jeg var bare ikke klar over at det ville tage 2½ år! Endelig i sidste uge, sad den så flot der på væggen - og jeg var glad, super glad.....ja altså lige indtil jeg startede den! Jeg fik et mindre chok og var på kanten af et hysterisk anfald, for jeg kunne slet ikke overskue at skulle være i køkken med det larmende monstrum, som jeg havde længtes efter så længe. Den sidste uge er jeg så kommet med div forslag om støjdæmpende foranstaltninger, så jeg i fremtiden kunne få et tåleligt samliv, med den tingest jeg sådan har længtes efter! Bedstekærestens svar til ethvert forslag var, at det ikke ville hjælpe! I aftes mens han monterede rør og div på loftet, skulle jeg lige lege lidt med knapperne og pludselig lød der et bump inde i emhætten og støjniveauet faldt adskillige decibel. Faktisk kunne Palle høre ændringen helt oppe på loftet og pludselig havde han også svaret på hvad der havde været galt med dyret! Nu er vi bare glade og synes at det er helt fantastisk med en emhætte der er så lydløs og som suger så godt.......og tænk en masse dejligt lys vi har fået over komfuret.... Mon ikke dette farvestrålende garn kan gøre sig til spidser, som jeg har set så mange steder den sidste uges tid. Det skal prøves og det lige nu!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt du kom af med støjen, støj kan også drive mig til vanvid...Flot emhætte du har fået lavet..
Garnet til spidser...det vil være super.
God fornøjelse :-)

Tina Olsen sagde ...

hvor er den bare smuk, og meget i stil med køkkenet;-))
Og sikke noget med al den larm- hi,hi...godt i fik styr på den..
Jeg ved ikke hvad spidser er!!! - måske jeg er for lidt i blogland???
Men meget lækkert og farverigt garn..
Knuser og go dag søde

Faster´s corner sagde ...

Ja, støj og især den jeg ikke selv skaber, er ikke til at holde ud! Godt vi kom den til livs, for den kunne ha´givet mange, rigtig mange diskusioner her i huset.

Tina, spidser er opskriften på et tørklæde som Sifka har lavet i Noro Kureyon garn.

God weekend til jer fra Krista.