Om mig

tirsdag den 6. november 2007

Forrtidens glemmer.......

Den anden dag, var jeg på jagt i mine gemmer efter et stort stykke naturfarvet hørstof, som jeg skulle bruge til at beklæde den lækre store opslagstavle med, som Palle lige har lavet til mig. Min jagt, førte mig til de 2 store sorte affaldssække med stof, garn og en del UFO projekter, som "normalt" har deres eget liv, i bunden af pulterskabet!

Har af og til haft lidt dårlig samvittighed over de sække, for jeg har tit tænkt på, at jeg skulle have dem sorteret! Regnede egentlig med at det meste var til enten genbrugen eller lossepladsen.

I min jagt på stoffet, kom jeg til at stikke hånden helt ned på bunden af den ene sæk........uh, der var jo en strikkekurv, som jeg straks måtte ha op og se på!

Spørg lige om jeg blev mega overrasket, for der i den efterhånden noget uformelige kurv, lå der jo uldgarn i store mængder, og vel og mærke lækkert uldgarn som jeg ikke anede jeg havde!

Den grøn-gule melerede Ruzicka herover, havde jeg totalt fortrængt! Faktisk er der strikket både et for- og et bagstykke og der er endnu 4 hele bundter tilbage, men ingen opskrift, hvilket også er uden betydning, da den vist er påbegyndt til en noget slankere Miss Madsen!

Jeg har købt Marl & Knops garnet ved "Tante Grøn" i Odense, for måske mere end 15 år siden, eller tilbage til dengang, da det var søstrenes mor der stod for forretningen. Garnetmærket findes vist ikke mere, men der er ingen tvivl om kvaliteten, den er fuldt ud på højde med det dyre designergarn der kan købes i dag!

Forslag til anvendelse af garnet modtaget meget gerne - og jeg kan jo se på det der er strikket fra dengang, at det er noget pjat, det med, at jeg siger, at jeg ikke kan strikke på tynde pinde - der er vist bare tale om ren og skær dovenskab.

De forskellige rester af uldgarn, har jeg tænkt kunne blive til de dejligste farvestrålende udgaver af Cherry, strikket i småpigestørrelse.

Mon jeg kan styre min garnonomi, når jeg senere på eftermiddagen skal til Odense?

Jeg skal nemlig til afskedsaften ved en tidligere kollega, som for nyligt har overtaget cafeen "Druen og Bønnen"...........en rigtig hyggelig og lækker cafe, som er beliggende på rådhuspladsen i Odense - altså lige ved siden af "Tante Grøn"!

5 kommentarer:

hanneb sagde ...

Nam, nam siger jeg da bare og farven er da helt tip top, selv 15 år efter:) Ja, det kan betale sig at gemme på alt muligt:)

Anonym sagde ...

man skal ikke smide ud :-) god fornøjelse med dit "nye" garn :-)

Tina Olsen sagde ...

uha - sikke et fund...det er utroligt hvad man har liggende, måske man sulle prøve at kigge dybest i skabet - tror jeg vil gøre det..hi-hi..
jeg ved ikke hvad du skal strikke - men jeg vil glæde mig til at se hvad du finder ud af..
Knuser til dig krister

Jette sagde ...

Har ikke lige nogen ide om hvad du kan bruge det til, men farven er vidunderlig, du må jo finde på noget i en fart...

Faster´s corner sagde ...

Jeg synes også farven på garnet er ret flot......og det skal nok blive til et eller andet på et tidspunkt.
Er helt enig i at man ikke skal smide ud, men lever også lidt efter, og forsøger især at præge Palle med, at der på alle punkter er noget gammelt der skal ud, for at der er kan komme noget nyt ind, eller der kan ske forandringer!
Tina.....Krister, den dur altså ikke!