Om mig

tirsdag den 2. september 2008

Proptrækkere i flok.....

Fik min seneste halsklud færdig inden jeg hastede på jobbet i går. Den er blevet flot, anderledes, lidt flippet og måske en af dem der ofte vil hænge om min hals i den kommende tid. Men hold op alle de proptrækkere eller krøller havde nær taget pusten fra mig.

Opskriften er designet af Ingelise Lebech og er fra tanterne. Opskriften blev lavet til WWKIP DAY 2008. Tanterne siger at opskriften vil blive lagt ud som gratis opskrift på www.tantegroen.dk. Tørklæde er en rigtig hyggeklud at strikke......og så er det jo oplagt til rester fra lageret. Måske strikket i en ensfarvet uld med en flerfarvet krøllekant kunne evt være et hit. Ovenfor en solhat, som er en af mine ynglingsblomster. Den er lidt pjusket og ynkelig at se på, for den har tilbragt sommeren under en stor ribes, hvor den virkelig har måttet kæmpe for livet.

Der skal også blive flere af den slags blomster i min have, for den er smuk i purpur og så sandelig også i alba, hvor den ofte er helt grøn i skæret.

Jeg fik fældet et par af de store gamle buske og træer søndag eftermiddag og nu har jeg pludselig et staudebed som er en landbohave værdigt. Hold op, det kan blive flot, hvis jeg ellers kan samle mig lidt om projektet = altså få plantet stauderne rigtig i forhold til hinanden! Jeg har de fleste stauder i forvejen, men jeg er vist heldig også at skulle en tur på planteskolen efter et par buske og lidt nye ynglinge, som f.eks flere solhatte, Echinacea purpurea og "alba".

Dahlia eller måske bedre kendt af de fleste som georginer er årets nye lidenskab. Har ellers haft det lidt svært med dem. Har altid synes de var utroligt smukke, men der en stor ulempe ved dem, og det er at de skal op om efteråret, hvilket ikke er min stærke side.

Nu har barndomsveninden og jeg aftalt, at vi vil gå sammen om projektet, altså om lidt byt og det med at huske hinanden på at det tid for lægning og ikke mindst optagning og rengøring af våde, klamme efterårsknolde.

3 kommentarer:

Jette sagde ...

Bare flot tørklæde, men det garn er altså også megalækkert, men sikken arbejde. Min solhat var også miserabel under et træ, har nu flyttet den og håber det bliver bedre næste år. Alle mine dahliaer har overlevet i jorden, med de milde vintre vi har nu, tager de ikke skade af.

Anonym sagde ...

Hvor er det flot dit tørklæde, jeg kan rigtig godt lide farverne...og vil da lige holde et øje med Tante Grøn...hvilket da lige får mig til at tænke på, at det er alt for længe siden jeg har været i Odense...hrmpff

Faster´s corner sagde ...

Jeg er heller ikke i tvivl. Jeg skal nok komme til at bruge det tørklæde og der vil blive strikket flere, for det er fin arbejdsstrik.

Jette...jeg er vist nød til at grave mine knolde op, for de står nemlig i et højbed. Og så har jeg jo lovet Karen, et vist samarbejde.

Anne...det med Odense, det er vist en and! Men du skal være så velkommen!

Krista.