Om mig

søndag den 31. august 2008

Mangler energi.......

Er hjemme igen efter en dejlig uge i Sverige. Uha, det er et dejligt land, som vi vist aldrig her i huset får for meget af! Og nu har jeg lige opdaget at Sanne B udlejer sit yndige svendske træhus. Hvis jeg havde opdaget det noget før, ville jeg utroligt gerne ha lejet det nogle dage - vi var jo lige i området! Det vil jeg så huske til næste gang vi skal derop!

Som jeg havde håbet, blev det ikke ferieturen der gav mig energien tilbage. Og måske er det meget naturligt, at være sådan hverken rigtig ked, eller rigtig glad efter at ha mistet en af sine allernærmeste. Jeg har lige talt med min søster til formiddag, og hun har det meget ala mig.

Jeg forsøger at få lavet noget i haven, hvor jeg bla har et staudebed, som jeg gerne vil ha flyttet. Men med den arbejdsindsat jeg lægger for dagen, så har det meget lange udsigter. Det er sådan noget med at jeg luger lidt hist og pist. Graver lidt op og udtænker ideer, men det er bare en masse små projekter jeg går i gang med uden at få dem gjort helt færdige!

Helt ærligt, når jeg tænker på, at jeg i morgen skal starte på jobbet efter næsten 12 uger med plejeorlov og ferie, så kan jeg få helt åndenød, ved at tænke på at jeg skal ha 6 vagter i rap og det på skiftende afdelinger! Helt ærligt, han har s.. ikke været ret sød ved mig, ham der har lavet planen for september!

I går var jeg til 30 års afgangsjubilæum på den lille folkeskole jeg gik på til og med 7. klasse.

Desværre var det kun de halve af de gamle klassekammerater der var mødt op. Og måske var det fint nok, for os der var der havde nogle rigtig hyggelige timer, hvor vi fik talt en masse med hinanden på kryds og tværs. Jeg tror det er 4 gange vi har været samlet på de 30 år, men denne gang var der virkelig sket store forandringer for mange af os.

Det er sjovt at være til de klassefester, for langt de fleste af os falder lige ind i den gamle rolle som vi havde for alt for længe siden! Der er dog især en af pigerne som der er sket utrolige positive forandringer med. Hun var tidligere klassens lille pus, som aldrig sagde noget, var lille og lidt lurvet at se på. Jeg skal love for at hun har rejst sig, og hun falder bestemt og heldigvis ikke ind i sin gamle rolle, for hun er nemlig blevet en prægtig kvinde, med en udstråling og gennemslagskraft, hvor ingen er i tvivl om at hun er tilstede!

Der er blevet strikket i ferien, men ikke helt så meget som jeg havde forestillet mig! Jeg er næsten færdig med et tørklæde, men de der proptrækkerkrøller der hækles ved hvert hjørne, de tager altså lige lidt mere tid end jeg havde forestillet mig! Men mon ikke en god film i flimmeren i aften, kan gøre at jeg får has på dem!

3 kommentarer:

Mette H. sagde ...

Bare jeg havde nogle kræfter at sende til dig. Det kan tage noget tid at komme sådan ovenpå igen.
Det at starte på jobbet kan for nogen give mere energi, men det er godt nok en hård start du får.
Håber det går.

Jette sagde ...

Ville ønske jeg kunne sende dig noget energi, men den er godt nok også på lavt blus her, hvad angår fysisk aktivitet. Men det bliver nok også hårdt at komme igang igen for dig, du må bare tage det med ro. Det er skønne billeder du har taget og lagt ind.

Faster´s corner sagde ...

Tak...og det lader faktisk til at jeg klarer det!
Min aktivitet, jamen den gik jo pludselig helt amok i går eftermiddags - rigtig dejlig fornemmelse!

Krista.