Om mig

tirsdag den 12. august 2008

Er tilbage igen.....

Mit sidste indlæg her på bloggen skrev jeg omkring d. 1. maj, så jeg har bare været stille og blot surfet lidt rundt og kigget med på Jeres blogge. Stilheden skyldes, at jeg mistede min mor for 14 dage siden, efter at hun i april fik konstateret en uhelbredelig kræft i maven. Mor fik heldigvis, til trods for den alvorlige sygdom og det den bragte med sig, nogle rimeligt gode mdr, hvor hun hver dag, selvfølgelig i mere og mere begrænset omfang, formåede at opretholde en hverdag så tæt på det normale som overhovedet muligt. Ingen tvivl, jeg savner min mor og det hun var for hele familien, helt vildt......og alligevel glædes jeg over, at sygeforløbet gik som hun havde ønsket det. Næsten uden indlæggelser, hvor hendes praktiserende læge og hans sygeplejerske, (min tidligere veninde) ugentlig og i den sidste tid kom dagligt og så til hende/os, og sørgede for alt det praktiske med hensyn til medicin, hjælpemidler, hjemmepleje og lign. Pu ha, kan slet ikke overskue, hvordan vi skulle ha klaret det, hvis ikke, de hele tiden havde været med på sidelinjen Et fantastisk lægehus, som jeg kunne ønske, alle med en livstruende sygdom kunne benytte sig af. Jeg fik plejeorlov medio juni. Hvor er det dog en fantastisk ordning, at man kan få fri, til at være der for en af sine nærmeste. Og jeg kan kun anbefale det for enhver der har et dødende familiemedlem. Jeg har de sidste mdr, haft mulighed for at hjælpe mine forældre så meget som overhovedet muligt i det daglige. og det vel og mærke i mit tilfælde, med fuld lønkompensation. Min plejeorlov går til på torsdag, hvorefter jeg går på ferie til d. 1. september.

Her arbejdes fortsat med fibre....og tørklædet herover er hæklet i Noro Silk Garden sock yarn, nr 245. 100 gram af det lækre, men meget uens garn, der svinger fra sytråd til vamset uldtrøjegarn gav et tørklæde på ca 140 cm hæklet i et mønster der hedder kurveflet.

Garnet har jeg fået hjem fra http://yarnandfiber.com, plus lidt andet, bla det smukkeste grønsorte ligeledes Silk Garden sock yarn. Og jeg var mere end heldig, for det gik uden om tolden og der er ikke så meget som en meter af det kødpølsefarvede imellem. Det er s.. da mere end heldigt, når der er tale om Noro garn!

Afsluttende har jeg hæklet en tungekant i en lækker silkegarn fra Rowan.

Noro Silk Garden Sock Yarn er helt sikkert mega flot, men det er lidt slasket og utroligt uens i trådtykkelsen. Altså endnu mere uens end Kureyon Sock Yarn! Der var også et par nøgler Noro Kureyon Sock Yarn, farve nr S233 med i pakken fra overwhere. Det er jeg lige nu ved at montere til et tørklæde, som jeg på ingen måde er i tvivl om bliver superflot og utroligt lækkert. Det er ikke det store arbejde at hækle det, men monteringen, jeg siger bare det trækker tænder ud med alle de dippedutter!

Mønsteret, det er vist mit, med inspiration fra diverse blogge. Og selvfølgelig vil jeg gerne dele, men først når det er afsluttet med kant.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

først må jeg kondolere med din mor..dernæst er det dejligt at høre fra dig igen..

Godt hjemmepleje og lægehus virkede, det er så dejligt. Det gjorde det også for os for 8 år siden da min mands mor lå for døden..Godt med proffesionel hjælp

Jette sagde ...

Hej Krista. Jeg vil også kondolere med din mor. Og hvor har jeg tænkt på dig i lang tid, men tænkte nok at det var derfor jeg ikke hørte fra dig. Håber du har det godt, hvis der er noget så bare skriv, men forstår godt at du har en svær tid du skal igennem nu, men du skal vide at jeg gerne venter til du er klar. Nu starter strikkecafe jo snart op igen først i september, hvis du har lyst, ses vi jo nok der. mange tanker til dig, hilsen Jette

Faster´s corner sagde ...

Tusind tak for jeres hilsner - det er virkelig rart at være tilbage. Jeg har det efter omstændighederne fint, er måske bare lidt mere stille og eftertænksom lige pt.

Jette, jeg har skam også tænkt på dig og ofte glædet mig over alle det fine strik du får lavet. Og jeg er frisk på strikkecafe, når bare jeg husker at få mig skrevet ud tl fri!

Tak til jer, fordi I har set jeg er tilbage.

Krista.

Anonym sagde ...

[B]NZBsRus.com[/B]
Dismiss Laggin Downloads Using NZB Files You Can Easily Search High Quality Movies, Games, MP3s, Applications & Download Them at Alarming Rates

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB Search[/B][/URL]