Om mig

fredag den 22. august 2008

Sverige, så kommer vi.......

Har pakket det meste, og er klar til 1 uges ferie rundt i småland - Ja det er altså det vi satser på, men man ved aldrig helt med os, for hvis vejret skulle gå hen og blive super, kan det sagtens være at bilen tøffer til den vest svendske skærgårdskyst i stedet. Uha, det bliver dejligt og ih, hvor vi glæder os. Der er bare et eller andet med Sverige. Måske er det roen, de store vidder, skovene og byerne med gode indkøbsmuligheder, når det er det vi får lyst til. Vi kører bare, stopper bilen når vi møder noget der ser spændende ud og lejer en hytte når vi trænger til at sove eller slappe af. Selvfølgelig helst på en lækkert og hyggeligt campingplads.

Der har været knald på hele formiddagen. Der var lige et kældergulv der skulle ha en ordentlig omgang med skrubben, efter at vi i aftes/nat igen har suget ca 200 liter vand/kloakslam op af vores kælder.

Indrømmet, jeg er på kanten af et hysterisk anfald når der kommer vand op i den kælder. Det er jo 5 gang på de 3 år vi har boet her....... For f..... da!

Faktisk måtte vi for 2 år siden tage hjem fra sommerferie i Sverige på 1. feriedag, fordi der var kommet store mængder vand op i vores kælder. Så meget, så Palle fik ødelagt en del af sine gamle radioer og jeg julepynten, plus lidt andet. Heldigvis er vi blevet kloge af skade, så vi har ikke noget placeret på gulvet længere.

Efter gulvvask og diverse oprydning, var jeg ude ved min barndomsveninde og plukke hindbær. Har sagt det før og vil sige det tusind gange mere: Hvor er jeg/vi bare heldige at kende nogle menesker som dem. Der føler man sig bare altid tilpas. Veninden passer hytten her mens vi er på ferie og hendes husbond har taget min "gamle" far med på sejlads rundt i det sydfynske øland her i weekenden.

Hold k... jeg bliver helt forpustet men glad langt ind i sjælen over deres kolossale overskud! TAK!

Det lykkedes i går, efter at strikkepindende på det nærmeste var rødglødende at få min grønne FLS færdig. Ja, altså strikket færdig, men ikke syet sammen eller hæklet kanter. Det må altså vente til jeg kommer hjem fra ferie!

Jeg havde nemlig planlagt nyt strikketøj til ferien. Måske skulle jeg skrive i flertal, for jeg har slået op til et lille halstørklæde med takker og proptrækkerfrynser i Noro Silk Garden. Opskriften har jeg fået ved "Tanterne" og det er Ingelise Lebech der har designet det for http://tantegroen.dk i anledning af WWKIP DAY 2008. Det sådan et rigtig "køretøj" som jeg skal hygge mig med i bilen.

I strikkekurven er der også en rundpind, hvor der er slået masker op i den asparges grønne til endnu en FLS. Jeg tror den skal ha samme mønster under bærestykket, men denne gang vil jeg ikke strikke mønsterstrik på ærmerne - Jeg vil nemlig gerne ha nogle pæne ærmer med indtagninger!

Og forresten, så har jeg da også hækletøjet i kurven!

Om et par timer går turen til søster i Hornbæk, for at overnatte inden vi tager færgen til Sverige i moren formiddag. Jeg glæder mig til at se deres lille nye hvide Fiat 500. Og til at høre lidt om søsters nye job, som designer ved Ilse Jacobsen, Hornbæk. Måske står der et par nye gummistøvler med snører og venter på mig. Ja, de støvler har Ilse hvis kæmpe succes med lige nu. Og nej, min søster skal ikke tegne gummistøvler, men tøj!

Jeg er ikke i tvivl, Vi skal nok få en rigtig hyggelig ferie med masser af gode oplevelser.

1 kommentar:

Jette sagde ...

Nej, hvor lyder det lækkert med sådan en tur, men knap så lækkert med at i har haft oversvømmelse. Ønsker jer en rigtig god tur og nyd dine fine strikkesager på vejen. Vi snakkes ved når du lander igen....