Om mig

søndag den 14. september 2008

Sensommer glæde....

Der er de sidste dage blevet knoklet her på matriklen! Vi har nemlig kørt trillebør, en masse.......men pyt med at armene på det nærmeste hænger ved knæene og at skuldrene værker, for det bliver bare så lækkert og flot! Jeg har længe ønsket mig at få gjort området omkring højbedene færdigt, for så er den del af haven som den skal være - og nu endelig havde vi tiden og overskuddet til at få det gjort.

Vi fik lige en storsæk champimuld med, nu vi alligevel skulle have leveret stabilgrus. Det er sammen med noget af det gode hjemmelavede fra ormegården, lagt ud på mit "nye" gammeldags staudebed.

Sammen med nogle gamle buske og træer skal hortensien herover danne baggrund i bedet. Det er en form for træhortensie, men dens rigtige navn kender jeg ikke. Den bliver ca 2 meter høj og den har de smukkeste kegleformede blomster, som skinner over hvid, grøn og rosa.

Jeg er ikke i tvivl, det staudebed skal nok blive fantastisk! Og ja, jeg har købt lidt andre godter til at supplere mine gamle stauder med!

Nu håber jeg bare den kommende uge, vil bringe flere dage som denne skønne sensommer søndag. Så kan jeg få plantet og arrangeret det hele.

2 kommentarer:

hanneb sagde ...

Eij, det ser godt ud. Elsker bare hortensier:-)

Jette sagde ...

Hvor er de bare smukke de blomster, og dejligt at få styr på haven. Vi ses imorgen...