Om mig

tirsdag den 23. september 2008

Nu igen......

Det var, hvad jeg tænkte, da jeg kom hjem fra jobbet i aftes.......og ud af min mund kom der eder som: det er løgn og nu bliver den kælder f........ fyldt op med grus, plus en masse andre eder, som jeg ikke engang kan finde ud af at stave til! Det var 3. gang med vand i kælderen indenfor ca 1½ mdr. Og i går havde det jo kun småregnet! Så det undrede mig faktisk ret meget, hvordan det overhovedet kunne ske! Det var altså lige til jeg blev ramt af lugten! Min første tanke var, at den lugt kunne jeg genkende fra min barndom. Få øjeblikke senere gik tanken fra søde barndomsminder, til mindet om, at det lige nøjagtig var den stank man kunne blive ramt af, i de ganske vist få hjem der stadig havde das. Helt ærligt, da må jeg sige: det er godt jeg har Pallesen til lige at sige: rolig nu, Krista!

Fik hurtigt kontaktet vagthavende i spildevands afdelingen. Og alt i mens de spulede rundt i de omkring liggende kloaker, røg jeg på mailen, hvor jeg fik skrevet en nok temmelig tvetydig mail om at vi nu igen havde deres lortevand i vores kælder!

Det er ikke sidste gang at jeg er hurtig på mailen til dem. for resultatet er, at der pt er 2 mand fra ISS igang med at desinficerer og rengører vores kælder.

Dejlig fornemmelse, at kunne sidde her og blogge mens andre gør rent i vores lortekælder!

Der sker da heldigvis også andet her på adressen! Bla bliver der strikket lidt på FLS nr. 2, hvor jeg lige er startet på ærmerne. Den bliver flot og farven er mere aspargesgrøn, en den gulgrønne i kan se på billederne.

Men størrelsen! Jeg er s.. bange for, at jeg for første gang i mit liv har fået strikket noget der er for småt til mig selv. Og mig der havde glædet mig sådan til at skulle bære det garn jeg har købt ved Tanterne for ca. 20 år siden.

Jeg har min supersøde veninde, som har sagt at hun ønskede sig en striktrøje.....så hvis trøjen er lige så lille som den ser ud til, så er hun heldig at få ny vintertrøje langt før end hun anede!

Bare rolig hun er til farver, så det gør ikke noget at trøjen er lidt skrigende!

4 kommentarer:

Jette sagde ...

Yak,yak, godt du har nogen til at rydde den kælder... Og det ser da ud til at blive en skøn FLS, hvordan kan du da lave den for lille når du lige har lavet en??jNå, jo kender det jo godt, bare derud af, glemme at måle..:o)))

hanneb sagde ...

Øv øv, det lyder som sur r...
Men trøjen ser skam lækker ud, skøn farve:-)

Faster´s corner sagde ...

Jeg har skam målt, men kun på længden - synes jo at garnet fyldte mindst lige så meget som det foregående!
Vi får se, måske passer den.

Krista.

Anonym sagde ...

Glæd dig over din flotte trøje. Gid det var min. Jeg har lige fundet mønsteret, men hvor meget garn er der ca. brugt?