Om mig

søndag den 29. juli 2007

Super lækre......

ting flettet i pil - det materiale elsker jeg bare at arbejde med, så derfor forsøgte jeg også at melde mig til kreative dage på Lilleskov Teglværk i uge 29, men typisk mig, så var jeg så sent ude med tilmeldingen, at der kun var pladser på værksteder, som ikke lige tændte mig. Især de flettede stole er jeg helt vild med, ka se sådan et par stykker placeret på et skyggefuldt sted i min have - og jeg tror faktisk ikke de er specielt svære at lave - og mon ikke min kære far smeden, ka lokkes til at lave sådan et jernstativ eller to til mig! De er ikke bare flotte at se på, de er også fantastiske at sidde i! Da jeg var oppe og se sommerens udstilling, fik jeg det nye kursusprogram for http://www.verninge.husflid.dk. Så for, at jeg ikke igen skal være for sent på den, har jeg netop tilmeldt mig.
Jeg skal til 4 temaaftener om pil, hvor vi skal lave flettede fade, pil til jul, pil til fugl og haven ved Jette, www.pil-flet.dk, hun er bare en fantastisk pige, og så er hun super til at lære fra sig. Jeg flettede lidt pil sidste vinter og det materiale passer bare fantastisk til mit temperament - måske det er mine grønne fingre der kan mærke og forme pilen!
Jeg har også meldt mig til et weekendkursus i filt og dekoration, ved Mette og Mette, www.moellerogoestman.dk. Det er en fed proces, med sæbevand og fibre i skønne farver.
Som noget nyt, skal jeg også prøve en weekend med papirflet, hvor vi skal flette æsker, kurve og tasker af bla tapet og gavepapir.
Det er fedt allerede nu at vide, at der er skønne efterårs kreativiteter i vente - OG ikke mindst, jeg er meldt til!

3 kommentarer:

hanneb sagde ...

Tak for hilsenen på min blog. Jeg kan godt forstå du glæder dig, der er ikke noget så skønt som et kursus, hvor man bare kan leve sig helt ind i sin egen verden.
KH Hanne

Jette sagde ...

Jeg har altid godt kunne tænke mig at lære at pileflette, men aldrig taget mig sammen til det. Sikke mange smukke ting du laver.. Og bor du på Fyn?

Faster´s corner sagde ...

Selv tak Hanne...ja det er skønt, og jeg elsker også bare at gå på kursus, hvor jeg i et par dage arbejder koncentreret med en ting. Og især filt og pil, som fylder og sviner meget hvis man skal lave det herhjemme.

Ja, Jette jeg bor i Tommerup på Fyn. Det er desværre ikke mig der har lavet det pil på billederne, det er fra kreative dage på Lilleskov! Men jeg har lavet lidt pil og satser på at lave meget mere. Og, Jette du er velkommen til at tage med på temaaftenerne, det er faktisk rigtigt hyggeligt og man får lavet meget, også som nybegynder.

Hilsner til Jer fra Krista.