Om mig

onsdag den 26. december 2007

Dejlig juletid....

Håber I alle har haft en rigtig hyggelig og rar juletid..... Her har stilheden indfundet sig efter et par dage med fuld knald på i familiens skød. Juleaften blev holdt ved mine forældre. I går var hele min side af familien, ialt 16 stk. til "ala julefrokost" her i huset. I dag har jeg sendt Palle og hans yngste søn til julefrokost ved hans søster i Århus....Jeg har meldt fra i år, da jeg ikke synes, det er særligt hyggeligt, den ene gang efter den anden, at skulle sidde til bord med Palles ex....og så tilmed skal få det til at ligne en lykkelig familie.......De første gange sad vi faktisk på hver sin side af Palle! Helt ærligt, jeg fatter det ikke. Men uha, det er så "synd for hende"! Så jeg har smidt benene op og fundet strikketøjet frem, så her skal bare hygges, dog med et lille smut til mor og far om lidt, for at pille gåseskroget. Misforstå det ikke, for det er mit eget valg - og jeg kan mærke, at jeg har det meget bedre med det, når jeg klart melder fra, end at sidde der og spille komedie, med en følelse af at kunne eksploderer hvert sekund.

6 kommentarer:

Laila: sagde ...

En god beslutning!

Laila i Schweiz

Jane sagde ...

Det forstår jeg godt. Ikke på vilkår om jeg ville sidde til bords med en ex og da slet ikke hvis hun skal sidde på den anden side af manden.
Håber du har haft en hyggelig dag med dit strikketøj og besøg hos dine forældre.
Kh Jane

hanneb sagde ...

Det lyder fornuftigt, rigtig god fornøjelse til dig, og nyd det til fulde:-))

Anonym sagde ...

Jeg syntes det var stærkt af dig at melde fra... synd for hende... helt ærligt
Hyg du dig bare med strikketøj - her er det dig der er den seje
hilsner fra Ærø

Anonym sagde ...

Jeg syntes det var stærkt af dig at melde fra... synd for hende... helt ærligt
Hyg du dig bare med strikketøj - her er det dig der er den seje
hilsner fra Ærø

Faster´s corner sagde ...

Ja, det var en for mig rigtig god beslutning.

Og jeg er bare lykkelig for, at jeg har evnen til selv at vælge til og fra. Måske noget af grunden til at jeg har så svært ved at forstå/accepterer, at hun kan sidde der i en familie, hvor jeg ikke mener hun hører hjemme mere.

Hvis jeg har ondt af mig selv, eller får fornemmelsen af at andre synes det er synd for mig, gør jeg sku da et eller andet for at ændre på tingene.

Tak for kommentarerne - gi dem også gerne, hvis I mener at jeg er helt forkert på den.