Om mig

søndag den 21. oktober 2007

Tilbageblik.........

Da jeg var på besøg ved "bedstenæsen" den anden dag, faldt jeg lige over de puder, jeg lavede til hende, da hun blev døbt i foråret. Jeg kan ligeså godt sige det: dem er jeg faktisk ret stolt over - og da jeg så dem igen, fik jeg virkelig lyst til at lave flere af slagsen! Motiverne har jeg hentet fra malebøger på nettet, som jeg så har forstørret og overført på pergament papir, for bedre at kunne ramme den rigtige form. Dyrene er lavet i fortrinsvis karteflor, som jeg har nålefiltet på den lyserøde kogte uld. Afsluttende har jeg syet en fin kantstingsbort med uldgarn. Puderne er 40 * 40, og for at de skulle blive for tætte og uformelige har jeg lavet bagbeklædningen i en sød lyserød petitternet boumuld.

Ideen.....bilder mig selv ind, at det er mig der har fundet på den! :-

En ting er sikkert, de var superhyggelige at lave og jeg vil håbe at jeg snart går igang med et sæt mere!

Jeg skal godt nok på filtekursus i næste weekend, men der arbejder vi med fibre og sæbevand. Det er www.moellerogoestman.dk der er underviserer på det kursus som bliver afholdt af www.verninge.husflid.dk

3 kommentarer:

Tina Olsen sagde ...

nææææ altså Krister.. hvor er de bare yndige..
Jeg kunne også godt tænke mig at finde tid til at lære at filte..glæder mig til at høre om det;-))
Knuser

hanneb sagde ...

Hvor er de altså søde og bløde:)

Faster´s corner sagde ...

Kan kun give Jer ret! Jeg er også ret vild med dem!